Az online értékesítésnél mindig kulcsfontosságú kérdés: vajon megfelel nekünk a bérelhető megoldás vagy bele kell fektetnünk egy egyedi fejlesztésű webáruházba? De ha még csak most indítjuk el a céget, akkor bőven elég egy bérelhető webáruház, nem igaz?
Kétség kívül a bérelt (dobozos) webshopok, mint a Shopify, WooCommerce vagy a Magento gyors és költséghatékony megoldást kínálnak, sőt számos előnnyel rendelkeznek, amit egy induló KKV remekül ki is tud használni. Azonban vannak olyan esetek, – akár KKV-k, akár nagyvállalat esetében – amikor ez a rendszer nem lesz ideális választás. Nem csak később, de már a kezdetektől sem. Akkor mégis mikor melyik típusú webáruházat érdemes választani?
Ehhez rövid és hosszú távon is meg kell vizsgálnunk például, hogy:
milyen és mennyi terméket akarunk értékesíteni
milyen üzleti céljaink vannak
hogyan akarjuk kezelni a megrendeléseket
hogyan tervezzük a marketinget
milyen funkciókat, lehetőségeket szeretnénk mindenképpen alkalmazni
hogyan szeretnénk az ügyfeleket kezelni.
Ezek alapján már kirajzolódik egy igény, ami segít eldönti, hogy a vállalkozásunk bizonyos szakaszaiban, milyen rendszer lesz nekünk a megfelelő.
A bérelt webshopok egyszerű és gyors megoldást biztosítanak az e-kereskedelemhez. Viszonylag minimális költségért sok mindent kapunk, ami segíti a tevékenységünket, pl. tárhelyet, sablonokat, karbantartást, integrációt, azonban ehhez némi kompromisszum is szükséges. Hiszen csak meghatározott keretek között működik, és nincs lehetőség speciális funkciókkal bővíteni.
Nézzük is meg részletesebben, mit kínál a bérelhető webáruház!
Gyors bevezethetőséget – az előre elkészített sablonokkal, a könnyen használható adminisztrációs felülettel és az integrált fizetési módokkal a bevezetése néhány napon belül megtörténik, az online kereskedésünk pedig így gyorsan és egyszerűen el is indulhat.
Alacsony ráfordítást – ahogy említettük is, ezek a rendszerek alacsony kezdeti költséggel járnak, ami lehetővé teszi, hogy minimális beruházással elindítsuk az üzletünket, majd később a bevételek növekedésével egyetemben fokozatosan növelhetjük a webshopra fordított kiadásokat is.
Felhasználóbarát felületet – egyszerűen navigálható felépítésükkel könnyen kezelhetjük a webáruházat, nem igényel mélyreható technikai tudást.
Rugalmatlanságot – mivel előre meghatározott funkcionalitással rendelkeznek, ezért nem minden igénynek tudnak megfelelni, a testreszabhatóság határai pedig jelentősen korlátozottak.
Skálázhatóság hiányát – vagyis, ha a vállalkozásunk növekszik, a dobozos webáruházat ezzel párhuzamosan nem tudjuk bővíteni, mert korlátokba ütközik.
Egyedi funkciók hiányát – azaz, ha speciális üzleti modellek, bonyolult rendelési rendszerek vagy egyedi integrációk szükségesek, akkor a bérelhető webshopok nem fognak tudni ezeknek az igényeknek megfelelni. Hiszen előre magszabott sablonokkal dolgozhatunk, ami akadályt jelent a növekedésben, a profit maximalizálásban és a hatékony megoldások terén.
Továbbá azt is meg kell említenünk, hogy ezek a webshopok nem vagy csak nagyon nehezen tudnak együttműködni vállalatirányítási rendszerekkel és más szoftverekkel, nem képesek különböző valutákat vagy több telephelyet kezelni, hiányoznak a B2B funkciók, a mobil app és multistore lehetőségek, és ami a legfontosabb, hogy csak addig kedvező az áruk, amíg minimális termékkel rendelkezünk. Ha bővíteni szeretnénk a termékeinket, az ár is magasabb lesz.
Tehát a bérelhető (dobozos) webáruházak bár olcsóbbak, gyorsan elindulhatunk velük és jó alapfelszereltséget biztosítanak, de mégis csak korlátozottan használhatjuk őket. És akkor itt jön a kérdés!
Induló vagy meglévő KKV-ként és nagyvállalatként abban az esetben érdemes egyedi fejlesztésben gondolkodni:
ha sok termékkel rendelkezünk, mert a webshopunknak ezt gyorsan tudnia kell kezelni.
ha olyan speciális rendelési logikákat vagy komplex rendeléskezelési folyamatokat szeretnénk megvalósítani, mint például többlépcsős jóváhagyási folyamatok, egyedi kedvezményrendszerek vagy a dinamikus árképzés.
ha célunk, hogy a webshop egyedi és különleges felhasználói élményt nyújtson, amely túlmutat a standard sablonokon és funkcionalitásokon. Például egy interaktív termékválasztó, 3D-s termékbemutatók vagy személyre szabott ajánlórendszerek megvalósítása esetén.
És természetesen akkor, amikor a webáruházunkat más rendszerekkel, például CRM, ERP, logisztikai szolgáltatók vagy különböző harmadik fél szolgáltatásokkal kell integrálni, akkor az egyedi fejlesztésű webáruház bizony elkerülhetetlen. Mert az ilyen integrációk biztosítják az adatáramlás zökkenőmentességét és az automatizált üzleti folyamatokat.
A bérelhető (dobozos) webáruházak elsősorban a kis- és középvállalkozások számára ideálisak, akik gyorsan és költséghatékonyan szeretnének belépni az online kereskedelem világába. Viszont fejlettebb szinten és nagyvállalatok esetében is – az igények sokrétűségétől függően – eljön az a pont, amikor az egyedi fejlesztés nyújtja a szükséges rugalmasságot és skálázhatóságot.
Ebben pedig nélkülözhetetlen egy profi fejlesztő cég segítsége, hogy elérjük a kívánt eredményeket, a vállalkozás további növekedését és sikerét.