????  Egyedi fejlesztésű webáruházat szeretnél? 

Miért fontos a weboldal sebessége?

2024. február. 7.

A weboldalak sebessége létfontosságú szerepet játszik az általános üzleti sikerben az interneten. Amikor a webhely sebességéről beszélünk, akkor az oldal letöltési sebességére utalunk – arra az időre, amely alatt a weboldal betöltődik egy felhasználó számára, miután rákattintottak a webhely linkjére a keresőmotorokból vagy a közösségi médiából.

A jó webhelysebességnek szerepelnie kell az ellenőrzőlistán, hogy jó webhelyélményt nyújtson látogatóinak. Vizsgáljuk meg, hogy a letöltési sebesség hogyan befolyásolja webhelye teljesítményét és általános üzleti céljait.

Egy webhely lassú sebessége “tönkreteszi” a weboldalt 

Az internetes felhasználók 47%-a azt várja, hogy egy webhely – annak teljes dicsőségében – legfeljebb két másodperc alatt megjelenjen. Tény, hogy minél gyorsabban tudunk hozzáférni az internethez, annál kevésbé vagyunk türelmesek. Amennyiben az ön vállalkozásának weboldala ennek a villámgyors igénynek nem felel meg, az riasztó következményekkel járhat.

Ha a webhely letöltési sebessége megközelíti a három másodpercet, a látogatók egy része el fogja hagyni az oldalát mielőtt az megjelenne nekik.

A látogatók azt várják, hogy egy  weboldal gyorsan betöltődjön, és ha nem felel meg az elvárásoknak, akkor  kevesebb oka van arra, hogy az oldalon maradjon. Ami az internetes versenyt illeti, a másodperc minden töredéke számít, ezért fontos megérteni, miért elengedhetetlen az oldal betöltési sebessége, és milyen szerepet játszik a webfejlesztő cég akit ön megbíz a weboldalának létrehozásában.

A Google úgy érzi, hogy szükség van a webhely sebességére

Ez év elején a Google bejelentette Speed ​​Update-jét, amely hivatalosan rangsorolási tényezővé tette az oldalsebességet a mobil kereséseknél. Noha a keresőmotor bevallotta, hogy az oldalsebesség egy ideje a rangsorolási tényezők közé tartozik, ez elsősorban az asztali webhelyek indexelésére korlátozódott  a mobilok tavaly nyári bevezetése előtt.

A mobil keresések népszerűsége miatt a Google a mobil-első indexelés esetleges teljes bevezetésén dolgozik, ésszerű, hogy a mobil oldalak sebessége prioritássá vált. A mágikus szám, amelyet a Google néz, 2 másodperc, és ha a webhely szervere nem képes lépést tartani, akkor számíthat arra, hogy kevesebb látogató lesz a weboldalon.

Azt is állítják, hogy a Speed ​​Update csak a leglassabb oldalakat érinti – vagyis nem érinti a legtöbb webhelyet. De ki hajlandó kockáztatni?

A sebesség mind az asztali, mind a mobil webhelyeken fontos. Hatással van a keresési rangsorolásra, amely közvetlenül befolyásolja a forgalmat, a potenciális ügyfelek generálását és a konverziókat – ezáltal befolyásolja azokat az eredményeket, amelyekre a vállalkozások vágynak a webhelyeiken, függetlenül attól, hogy a webhelyet milyen céllal  hoztuk létre.

Az első benyomások tartós benyomások

Amikor egy látogató a webhelyének egyik oldalára érkezik, azonnal véleményt alkot az Ön márkájáról, weboldaláról. Az első benyomások általában maradandók a weboldalak világában. Amint a látogatók megélik az első benyomást, az általában emlékként meg is marad, ami azt jelenti, hogy ami az első találkozáskor történik, az meghatározza a márkájához fűződő viszonyuk mércéjét.

Bizonyos pszichológia kapcsolódik ahhoz, hogy az oldalak milyen gyorsan töltődnek be. A felhasználók nem csak arra számítanak, hogy gyorsan meglátják az eredményeket, viszont csalódnak, amikor lassú weboldallal találkoznak. Az oldal sebessége azonnal befolyásolja az Önről alkotott szakmai véleményüket is.

Ha az oldala lassan töltődik be, akadályt gördít a látogatónak.  Rossz első benyomást keltenek a potenciális ügyfelek számára a lassan betöltődő oldalak – mint a rosszul kivitelezett embléma – jelet adnak arról, hogy valami nincs rendben, és megkérdőjelezik a szakértelmedet ésrossz kép is kialakúlhat a vállalkozásoddal kapcsolatban.

Másrészt, ha az oldalak gyorsan betöltődnek, a látogatók talán észre sem veszik, és ez jó dolog. Semmi sem akadályozhatja abban, hogy többet tudhassanak meg rólad, böngészhessenek a webhelyeden, és az első benyomásukat valami másra alapozzák, mint az a tény, hogy a lassan betöltődő oldal bár rövid időn belül de kényelmetlenséget okozott nekik.

A weboldal felhasználói élményének elvei

(UX = User experience = felhasználói élmény)

Visszatérve a Google-hez, a keresőmotor olyan elemekre összpontosít, amelyek nagyszerű felhasználói élményt (UX) nyújtanak a keresőknek. Az UX a végfelhasználó teljes élményének leírására használt kifejezés. A UX figyelembe vételénél sokkal több mindenről van szó, mint amivel a szem elsőként találkozik egy weboldal megtekintésekor.  A weboldal tervezésének elemei növelik a használhatóságot, és lehetővé teszik a látogatók számára, hogy jól érezzék magukat a weboldaltól kapott tapasztalatok alapján amig a weboldalon tartózkodnak.

Tekintettel az oldalsebesség iránti igényünkre és a sebesség által nyújtott kényelemre, az oldalbetöltési sebesség elengedhetetlen a nagyszerű UX, és ezáltal a SEO (keresőoptimalizálás) számára kedvező pontok biztosításához.

Látja, a Google-nek az jó ami a felhasználónak jó. A Google piacivezető szerepét ennek köszönheti. (emlékszel arra, amikor az AOL és a Yahoo releváns volt?) azáltal, hogy folyamatosan a legjobb eredmények elérése érdekében bíztatta algoritmusait. Ez nemcsak arról szól, hogy olyan keresési eredményeket állít elő, amelyek megválaszolják a kereséséből származó kérdést vagy igényt, hanem olyan eredményeket is, amelyek minőségi élményt nyújtanak a felhasználó számára.

A lassú oldalakkal gyakran előforduló jelek, például az átlagosnál magasabb visszafordulási arány, azt jelzik, hogy Ön nem fektetett be olyan UX webfejlesztésbe, amely minimalizálja a látogatók csalódottságát. Ha a keresőmotor folyamatosan továbbítja a forgalmat, akkor ez rosszul tükrözi a keresési eredményeket, és bízhat benne, hogy ezt a Google nem támogatja az ön vállalkozását abban, hogy előre sorolja. 

A konverziók érdekelnek

Van elég szilárd bizonyíték arra az elméletre, amely szerint az oldalsebesség közvetlenül befolyásolja a konverziókat. Kezdetnek megvizsgálhatjuk, hogy az oldalbetöltés minden egyes másodperces késleltetése esetén a konverziók százalékát veszítheti el.

Néhány évvel ezelőtt, még mielőtt a sebesség iránti igény nem volt ekkora probléma, az Amazon már akkor kiszámította, hogy az oldalsebességnél mindössze 1 másodperces lassulása elképesztő 1,6 milliárd dollárba kerülhet nekik évente.

Az emberek imádják Amazont, és ha az e-kereskedelemi óriásra ekkora hatással van, akkor bizony minden vállalkozás számára hatással kell lennie. Fontos, hogy a webhelytervezés, megvalósítás és karbantartást ne hanyagolja el, sok múlhat az üzleti sikerein. Olyan vállalkozással készítesse el weboldalát akik azt nem csak karban tartják, hanem a sebességet is optimalizálják folyamatosan.

Tervei vannak a jövőre nézve? Mi segíthetünk!

Mielőtt belekezdenél egy oldalsebesség-projektbe, érdemes lehet az oldaladon lévő felhasználói élményt ellenőrizned.

A lassan betöltődő oldalak  megakadályozzák vállalkozásod növekedését és virágzását. Ezt biztosan nem szeretnéd a saját márkádnak, amelynek építésével olyan keményen dolgozol, és MI SEM.

Talán azt észre veszed, amikor más webhelyek lassan töltődnek be, de utoljára mikor végezted el a SAJÁT weboldalad ellenőrzését? Ha nem akarsz aggódni, hogy az oldal betöltési sebessége visszatartja a sikered, akkor itt az ideje, hogy kapcsolatba lépj egy webfejlesztő céggel, amely biztosítja, hogy weblapjaid bármilyen eszközön a legjobb sebességre optimalizálják.

Az alábbi linkre kattintva tudja ellenőrizni a webhelye sebességét.

Elleörzőm a webhelyem sebbességét. KATT IDE.

 

További tartalmaink

Kapcsolat

További kérdéseid lennének?
Hívj minket, vagy foglalj online időpontot!
További információk
cross