Iparágtól függően egy új ügyfél megszerzése akár 25-ször is drágább lehet, mint egy meglévő megtartása. Az egyedi webáruház fejlesztés azonban olyan eszközt biztosít a e-kereskedők számára, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyabban tartsák meg ügyfeleiket, növeljék bevételeiket, és erősítsék a márkájuk iránti lojalitást.
Frederick Reichheld, a Bain & Company társalapítójának kutatása szerint az ügyfelek megtartásának 5%-os növekedése 25-95%-kal növeli a nyereséget. A jó ügyfélmegtartási arány az üzleti modelltől, a célközönségtől és a termékektől függően akár több, mint 20-60% is lehet. Azonban ezek a számok általános érvényűek, tehát ha a saját cégünk ettől eltérő arányokat mutat, az még teljesen rendben van.
Például a gyors fogyasztási cikkek (élelmiszerek, higiéniai termékek) esetében a megtartási ráta magasabb lehet, míg a műszaki cikkeknél vagy bútoroknál az alacsonyabb arány is megfelelőnek mondható. A lényeg minden esetben az, hogy a vásárlók megtartásának aránya folyamatosan javuljon.
Ez az adataod a legkönyebben a Google Analytics-ben tudjuk mérni.
Az ügyfélmegtartás azt jelenti, hogy egy vállalkozás képes visszacsábítani a vásárlóit újabb vásárlásokra, ami különösen fontos a hosszú távú siker érdekében. E-kereskedőként ez az egyik legfontosabb célkitűzés. Hiszen a visszatérő vevők nemcsak az eladások számát növelik, hanem stabil bevételi forrást is biztosítanak.
Ahogy a bevezetőben is említettük egy meglévő ügyfél megtartása sokkal költséghatékonyabb, mint egy új megszerzése. Ennek oka, hogy az új vásárlók elérése jelentősebb marketingköltségeket igényel, míg a már meglévő ügyfeleket gyakran elég megfelelő ajánlatokkal és kommunikációval újabb vásárlásokra ösztönözni.
A visszatérő vevők ismerik a webáruház kínálatát, bíznak a minőségben, így hajlandóak kipróbálni újabb termékeket is. Ezért általában többet is költenek egy-egy vásárlás során, amivel az átlagos kosárérték is növekszik.
Könnyen válnak márkahűvé, hűséges ügyféllé, amiből az következik, hogy a termékeket ajánlani fogják az ismerőseiknek. Ez pedig az egyik legjobb marketing eszköz, amivel új vásárlókra tehetünk szert. Növekszik az organikus elérésünk és több profitot realizálhatunk.
A vásárlók megtartása tehát nemcsak rövid távon növeli a bevételeket, hanem hosszú távon is biztosítja a stabil növekedést.
Az egyedi fejlesztés hatékony segítséget nyújt, hogy a webáruházunk minőségével és funkcióival növeljük az ügyfélmegtartási arányt. Olyan célközönségre szabott vásárlási élményeket, zökkenőmentes vásárlást és különböző vevőmegtartási stratégiákat tesz lehetővé, melyek jelentős hatással vannak az ügyfelek lojalitására.
Melyek ezek? Nézzünk meg néhányat!
Személyre szabott ajánlatok
A vevők viselkedésük, böngészési és vásárlási szokásuk alapján személyre szabott ajánlatokat kaphatnak az egyedi fejlesztés által. Ezek lehetnek például termékajánlások, különleges kedvezmények, vagy elsőbbségi hozzáférések új termékekhez. Mindez azt mutatja, hogy a márka ismeri és értékeli az ügyfeleit, a vásárlók így úgy érzik, hogy a webáruház figyelembe veszi az egyéni igényeiket, ami hosszú távon erős kapcsolatot alakít ki.
Hűségprogramok
Az egyedi fejlesztésű webáruházakban könnyen beépíthetők olyan hűségprogramok, amelyek pontgyűjtést, kedvezményeket, vagy exkluzív tartalmakhoz való hozzáférést kínálnak a visszatérő vásárlóknak. Ezek a programok motiválják a vásárlókat, hogy rendszeresen visszatérjenek, hiszen minél többet vásárolnak, annál több előnyt élvezhetnek.
Exkluzív tartalom
Ezáltal a vásárlók olyan különleges bánásmódban részesülnek, amit máshol nem kapnak meg. Azok a webáruházak, amelyek egyedi fejlesztésű platformokat használnak, olyan egyedülálló tartalmat is kínálhatnak a hűséges ügyfelek számára, mint az exkluzív hozzáférés limitált termékekhez, előrendelési lehetőségek, vagy egyedi események. Ez segít abban, hogy a vásárlók szorosabban kötődjenek a márkához.
Személyre szabott marketing
Ezek az adatvezérelt eszközök arra szolgálnak, hogy az ügyfelek számára olyan tartalmakat és ajánlatokat jelenítsenek meg, amelyek kifejezetten az ő érdeklődési körükre szabottak. Ez lehet például személyre szabott email kampány, amely az egyéni vásárlási szokások alapján ajánl termékeket, vagy éppen célzott reklám, amely releváns ajánlatokat nyújt. A testreszabott marketing növeli az elköteleződést, hiszen az ügyfelek azt érzik, hogy a márka pontosan az ő igényeikre reagál.
Automatizált ajánlatok és értesítések
Ezek a rendszerek automatikusan küldenek ajánlatokat vagy emlékeztetőket az ügyfeleknek. Például elhagyott kosarak esetén emlékeztető emailt küldhetnek, vagy a legutóbbi vásárlások alapján újabb ajánlatokat tehetnek. Az ilyen automatizált ajánlatok nemcsak növelik a vásárlások számát, hanem biztosítják, hogy az ügyfelek folyamatosan kapcsolatban maradjanak a márkával.
Gyors és hatékony ügyfélszolgálat
Az ügyfélmegtartás szempontjából az egyik legfontosabb tényező a gyors és profi ügyfélszolgálat. Az egyedi webáruházak lehetőséget adnak olyan eszközök integrálására, mint például a chatbotok vagy az élő ügyfélszolgálati rendszerek, amelyek azonnali segítséget nyújtanak a vásárlóknak. A gyors válaszadás és a problémák hatékony kezelése növeli az ügyfelek elégedettségét, és segít megőrizni a lojalitást.
Tehát, ahogy olvashattuk, az egyedi fejlesztésű webáruház egy olyan hatékony eszköz a kezünkben, ami a vásárlók igényéhez igazodva segít a vevőmegtartásban. A különböző funkciók, a stratégiák, az egyediség mind-mind ahhoz járulnak hozzá, hogy az ügyfelek ne csak egyszeri vevők legyenek, hanem hűséges, visszatérő vásárlókká váljanak.