A látogatók vásárlóvá való alakítása az egyik legfontosabb konverzió az e-kereskedelemben. Az egyre élesebb versenyhelyzetben a vállalkozóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk ennek a mutatónak a növelésére. Ehhez az egyedi fejlesztésű webáruház egy remek eszköz, mert nemcsak látványos dizájnnal vonzza a látogatókat, de funkcióival segíti az üzleti célok elérését is.
A jól felépített webshopnak kulcsfontosságú szerepe van az eladások növelésében. Hiszen amikor a vásárlók a webhelyre érkeznek egy olyan élményben kell részesülniük, amely arra ösztönzi őket, hogy tovább böngésszenek és végül vásároljanak. Ha pedig a webáruház jól működik, annak egyértelmű jele a magas konverziós arány.
Minél magasabb a konverziós arány, annál több bevételt realizálhatunk. Ha egy webáruház hatékonyan alakítja át a látogatókat vásárlókká, az azt jelenti, hogy kevesebb marketing költségből érhető el magasabb profit. Nem szükséges hatalmas összegeket költeni új látogatók vonzására, ha a meglévő forgalmat eredményesebben tudjuk kihasználni.
A konverziós arány növelése továbbá nemcsak a vásárlások számát, hanem az átlagos kosárértéket és az ügyfelek elégedettségét is pozitívan befolyásolja. Ha a vásárlók elégedettek az online vásárlási élménnyel, nagyobb eséllyel térnek vissza, illetve ajánlják másoknak is az oldalt.
Az általános, sablonokra épülő megoldások sok esetben nem tudják kielégíteni a vállalkozás, illetve a felhasználók speciális elvárásait. Pedig az igényeknek megfelelő funkciók és elemek szükségesek, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek. Az egyedi fejlesztésű webáruházak egyik legnagyobb előnye, hogy testreszabott megoldásokat tesznek lehetővé, bármilyen igény is merüljön fel.
A felhasználói viselkedés elemzésével olyan funkciókat lehet beépíteni a weboldalba, amelyek egyéni ajánlásokat és releváns termékjavaslatokat kínálnak a látogatók számára, ami növeli a vásárlási hajlandóságot. Ezáltal képesek egyedi vásárlási élményt biztosítani.
Az egyedi fejlesztés képes egyedi vevői élményt biztosítani és optimalizálni a vásárlási folyamatokat is, mert a vásárlás lépéseit a látogató igényeihez igazítja. Például:
minimalizálja a szükséges lépéseket és kattintásokat a terméktől a fizetésig
a navigációt az adott célcsoporthoz és üzleti modellhez igazítja, pl. a termékkategóriákat, a menüpontokat, a szűrőket és az ajánlásokat úgy lehet elhelyezni és strukturálni, hogy azokat a felhasználók intuitív módon érjék el
a vevők számára a legkényelmesebb fizetési opciókat kínálja, pl. többféle fizetési módot lehet egyszerre integrálni (bankkártyás fizetés, PayPal, Apple Pay, Google Pay, banki átutalás, stb.) és beépíthető az automatikus számlázási opciók és fizetési adatok mentése is.
lehetővé teszi az olyan funkciók beépítését, melyek emlékeztetik a vásárlókat az elhagyott kosarakra, e-mail értesítéseken keresztül, akár személyre szabott kedvezményeket kínálva a vásárlás befejezésének ösztönzésére.
Nem utolsó sorban pedig egyedi fejlesztéssel a mobilon történő vásárlási élményt is optimalizálni tudjuk. Mivel a mobilos felhasználók aránya folyamatosan növekszik, ezért nagyon fontos, hogy ezek a vevők is ugyanolyan egyszerűen és gördülékenyen tudjanak vásárolni, mint az asztali gépen.
Ha az eddigiek alapján úgy gondolod, hogy a konverziód növeléséhez egyedi fejlesztésű webáruházra van szükséged, akkor fontos, hogy megfontoltan és stratégiailag kezdj bele a projektbe.
Először is fel kell mérni a felhasználói élményeket, útvonalakat. Ezzel kideríthető, melyek azok a pontok, ahol a vevők elakadnak, hol veszíted el őket a vásárlás folyamatában, és ennek megfelelően fejlesztésekkel segíteni az értékesítést a terméktől a fizetésig. Olyan funkcionalitás kialakítását is meg kell tervezni, ami támogatja az üzleti célokat, és gyorsabbá, könnyebbé teszi a vásárlást.
A konverzió növeléséhez érdemes kialakítani egy egyértelmű stratégiát, melyhez használhatsz különféle analitikai eszközöket, A/B tesztelést vagy felhasználói visszajelzéseket is. Figyelj arra, hogy minden elem, ami az webhelyeden szerepel (pl. felépítés, navigáció, dizájn, tartalom, keresési és fizetési lehetőségek), mind-mind a vásárlói élményt segítse elő.
Az egyedi webáruház kialakításához pedig válassz egy megbízható, profi fejlesztőt vagy fejlesztő csapatot. Az ilyen webshopok sikere, és ezáltal a magas konverziós arány is azon múlik, hogy mennyire tapasztalt és hozzáértő személy végzi a munkát. Fontos, hogy a fejlesztő alaposan ismerje az e-kereskedelmi trendeket és technológiákat, és képes legyen rugalmas, innovatív megoldásokat kínálni.
Mi készséggel segítünk neked egy konverzió növelő webáruházat fejleszteni. Célodnak és igényeidnek megfelelően olyan koncepciót dolgozunk ki, ami az üzleted és célközönséged számára a legjobb. Keress minket bátran, vegyük fel a kapcsolatot!