Ismerünk olyan személyt, aki sajnálatos módon belefutott egy kóklerbe. Az ügyfélnek jó ismerőse volt a „szolgáltató” és mivel még jól el is tudta magát adni, az ügyfél megállapodott vele, aminek meg is lett az eredménye. Az ügyfél nem kapta meg azokat a funkciókat, amit szeretett volna a webáruházához, mondván, hogy ezt nem lehet megcsinálni, a domain nem a saját tulajdona lett és havonta horribilis összegeket fizetett a karbantartásért. Így az ismerősi bizalomra bőségesen ráfizetett! Ugye, te nem szeretnél így járni?
Akkor olvasd tovább a cikkünket, mert az egyedi webáruház fejlesztés egy jelentős befektetés, ami ha rosszul sül el, akkor az a pénz olyan, mintha kidobtad volna az ablakon. Ezért fontos, hogy a feladatra valódi szakembert válassz. Olyat, aki valóban ért a munkájához, van referenciája, megbízható és őszinte.
Ellenőrizd a referenciáikat
Aki valódi szakember, az büszkén és mindenféle takargatni való nélkül mutatja be a korábbi munkáit, és rendelkezik olyan referenciákkal, amelyek bizonyítják szakmai hozzáértését.
Éppen ezért nézd meg alaposan a fejlesztő portfolióját. Keress olyan projekteket, amelyek hasonlóak a te igényeidhez, és vizsgáld meg rajtuk a dizájnt, a funkcionalitást és a felhasználói élményt. Amennyiben nem találsz ilyet, kérdezd meg, hogy tud-e ilyet küldeni, hiszen lehet, hogy csak épp nincs még feltöltve a weboldalára.
Hiszen egy igazi szakember világosan és érthetően beszél az ügyfelekkel és képes hatékonyan kezelni a felmerülő problémákat. A kérdéseidre készségesen és megfelelően tud válaszolni, őszintén elmondja, mi az, amire számíthatsz, miben tud vagy esetleg nem tud segíteni.
Az is fontos szempont, hogy az e-mailjeidre hogyan és milyen gyorsan válaszol, elérhető-e a megadott időben vagy visszahív-e, ha épp nem tudja felvenni a telefont.
Egy jó fejlesztő kreatív, rugalmas és gyorsan talál megoldást a felmerülő kihívásokra.
Mivel a technológiai innovációk és trendek folyamatosan változnak, ezért nagyon fontos, hogy egy jó fejlesztő rendelkezzen a legújabb ismeretekkel. Ilyenek például:
Az ismeretek mellett szükséges a folyamatos tanulás és önképzés is, mert egy profi fejlesztő mindig törekszik arra, hogy lépést tartson az iparági változásokkal.
Mert ezek sokat elárulnak a fejlesztőről. A weboldalán, a közösségi média oldalán, a Google értékelésben nézd meg, hogy milyen véleményeket írnak, hogyan értékelik őt mások.
Ha lehetőséged van rá, beszélj korábbi ügyfelekkel, és kérdezd meg mennyire voltak elégedettek az elkészített munkával és az együttműködés folyamatával.
Mennyire reális az ár-érték arány?
Egy jó szakember valóban annyit kér a munkájáért, ami az ő tudását, szakértelmét és a munka minőségét tükrözi. Az olcsóbb nem mindig jobb, viszont a nagyon magas ár sem jelenti feltétlenül a profizmust. Hiszen a kóklerek pont ezt használják ki, ahogy a történetben szereplő „ismerős” is tette.
Ezért alaposan nézd meg, hogy mit kapsz a pénzedért. Inkább kérj be több helyről is árajánlatot, így lesz összehasonlítási alapod.
Ezek a szempontok segítenek, hogy a webáruházad fejlesztése jó kezekbe kerüljön. Természetesen, még a legalaposabb körültekintés mellett is előfordulhat, hogy kóklerre akadsz, de viszonylag sokkal kevesebb eséllyel.
Mindenesetre a fenti történetből okulva még a legjobb ismerős mellett is nézz meg más fejlesztő cégeket. Nézd meg a munkáikat, kérj tőlük árajánlatot, hogy a webáruházba fektetett összeg ne kidobott pénz legyen.
És hogy mi lett végül a bevezetőben említett, pórul járt ügyféllel? Nos, szerencséjére ma már a mi ügyfelünk lett! Megoldottuk a fennálló problémákat, megvalósítottuk az igényeit, így a kívánt funkciókkal ellátva, egyedi fejlesztésű webáruháza lett. Mindezt reális áron, ráfizetés nélkül.